Velkomstbrev 2020

Kære børn og forældre på 3 årgang

Nu er det snart tid til jeres børn skal starte på Klub Filippa. Vi glæder os meget til at møde dem alle, og vil
derfor give jer lidt praktiske information vedrørende opstart og aktivitetskalender.


I uge 19 og 20 (1-15. maj), vil jeres børn få tilbudt muligheden, for at blive afhentet fra skolen og fulgt i klub.


Her vil 2 pædagoger i denne uge stå klar i skolegården ved fodboldbanen på Niels Ebbesens vej, og herefter
følge dem sikkert over på klubben, samt øve trafiksikkerhed. Dette kræver ikke tilmelding, blot at I meddeler
jeres børn hvor de ska møde op. Børnene skal være klar hver dag senest kl. 13.50 v/ boldbanen på NE.


I første uge på Klub Filippa, samt de følgende måneder, vil vi lave specifikke aktiviteter for 3 årgang, for at
styrke deres sociale trivsel, samt give dem et trygt og godt kendskab til klubben, pædagogerne og klubbens
muligheder og rammer. Aktivitets kalenderen bliver udsendt i april måned og vil løbende blive opdateret efter
sommerferien. Nogle aktiviteter vil fremgå i Tabulex og kræver tilmelding og andre skal de bare møde op til i
klubben eller i haven. Dette får jeres børn information om på de kommende medlemsmøder for årgangen.


Regler og rammer i klubben

  • Blækken er den medarbejder som står ved disken i køkkenet, som tager telefon, tilmelder til
    aktiviteter og hygger om jeres børn.
  • MobilePay i klubben er 909714 og benyttes til betaling af klubbens aktiviteter.
  • Værkstedet: På værkstedet er det muligt at lave alverdens kreative ting. Barnet kan oprette en
    værkstedskonto på følgende måde. Der betales kontant eller via mobilepay i blækken på klubben.
    Herefter går barnet i værkstedet og får oprettet en konto. Benytter I mobilepay skal I huske og sende
    kvittering til jeres børns mobiltelefon, så de kan vise den i Blækken.
  • Panteregler: Når man i klubben skal låne bolde, skateboard, PlayStation spil, højtaler, Chilleren,
    brætspil m.m. skal man pante. Dette gør man ved at give sin mobil, sygesikringskort, Rejsekort, nøgle
    eller iPod til den voksne der sidder i blækken. Når man afleverer den ting man har lånt, får man sine
    ting retur.
  • Computerregler: Der vil i opstartsperioden være en voksen tilstede i computerrummet. Vi har
    besluttet at Jeres børn i opstartsperioden og frem til maj 2021, ikke må spille Counterstrike, da spillet er
    kategoriseret som +16 spil. Vi understreger dog, at vi ikke afsætter ressourcer til at kontrollere at jeres børn
    ikke spiller spillet i dagligdagen. Vi informerer Jeres børn på det første medlemsmøde om hvilke spil de må
    spille og yderligere opsættes deres ”spil konto” uden Counterstrike spillet. I må meget gerne snakke med jeres
    børn om beslutningen og bakke op omkring det. De øvrige spil vurderer vi at jeres børn godt kan spille. I kan
    læse mere om vores PC spil politik her.

Vi vil som opstart holde 4 medlemsmøder, her vil vi introducerer regler, rammer, info omkring klubben og vi
opfodrer til at I minder jeres børn om at deltage på disse møder. Da det vil hjælpe dem til en mere sikker og
tryg hverdag på klubben. Datoer for møderne vil fremgå i kalenderen som sendes ud i april måned.

I uge 2-3-4 i 2021, vil vi holde forældre/medlems samtaler. Her vil I få muligheden for at møde to af klubbens
pædagoger til en 20 min. samtale. Vi vil I samarbejde med jer forældre og barnet selv, snakke om opstarten i
klubben, trivsel og ønsker for videre færden i klubben. Her vil blive sendt yderlige information ud efter
sommerferien.

Vigtige datoer:

  • Forældremøde 10. marts 17.00-19.00, mødet afholdes på Filippavej i GREX (i kælderen). Tilmelding
    via AULA i kalender – Tryk ”deltager” eller ”deltager ikke”.
  • Medlemsmøder for 3. årgang: 1.maj,5. maj, 14.maj, 26.maj. Tidspunkt vil fremgå i Tabulex.
  • Sommerfest 15. maj 2020 for klubbens forældre, børn og søskende i klubben. 16.00-20.00 med
    fællesspisning, laver konkurrencer, og flotte sponser præmier undervejrs.
  • Forældremøde i klubben, for børn til kolonideltagere til Vilde vulkaner og Gilleleje – datoer kommer
    senere.
  • Forældremøde 9. juni 17.30-20.00 Alle forældre, børn og søskende. Med gratis mad og information
    om klubstart Tilmelding sker på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. : senest d. 5. juni 2020 17.30-20.00. Husk og
    skriv hvor mange i kommer.
  • 4. klasses fest (kun for børn) 18. september 2020 18.00-21.00. Tilmelding vil fremgå i Tabulex.
  • Forældre/medlemssamtaler: Uge 2-3-4 2021. Tilmelding vil blive sendt ud via klubbladet.
  • Overnatning for 4. årgang på klubben d. 12. marts 2021.

Vi glæder os meget til at modtage jeres børn og skulle I have yderligere spørgsmål er I velkommen til at
kontakte os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller 38 21 10 80.


Mange hilsner


Michael Vork                                                Maria Schneider og Ayse Iskender

Klubleder                                                     Ansvarlige pædagoger for SFO – Klubovergang

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.                              Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.