Velkomstbrev 2018

Kære børn og forældre på 3 årgang. April 2018

Nu er det snart tid til jeres børn skal starte på Klub Filippa. Vi glæder os meget til at møde dem alle, og vil
derfor give jer lidt praktiske information vedrørende opstart og aktivitetskalender.


I uge 18, 1-4 maj, vil jeres børn få tilbudt muligheden, for at blive fuldt fra skolen og over på klubben. To
pædagoger vil i denne uge stå klar ved lågen i skolegården når undervisningen er slut, og herefter følge dem
sikkert over på klubben, samt øve trafiksikkerhed. Dette kræver ikke tilmelding, blot at I meddeler jeres børn
hvor de ska møde op.


I første uge på Klub Filippa, samt de følgende måneder, vil vi lave specifikke aktiviteter for 3 årgang, for at
styrke deres sociale trivsel, samt give dem et trygt og godt kendskab til klubben, pædagogerne og klubbens
muligheder og rammer. Kalenderen er vedhæftet og vil løbende blive opdateret efter sommerferien. Nogle
aktiviteter vil fremgå i Tabulex og kræver tilmelding og andre skal de bare møde op til i klubben eller i haven.
Dette får jeres børn information om på de kommende medlemsmøder for årgangen.


Regler og rammer i klubben:

  • Blækken er den medarbejder som står ved disken i køkkenet, som tager telefon, tilmelder til
    aktiviteter og hygger om jeres børn.
  • Værkstedet: På værkstedet er det muligt at lave alverdens kreative ting. Barnet kan oprette en
    værkstedskonto på følgende måde. Der betales kontant eller via mobilepay i blækken på klubben.
    Herefter går barnet i værkstedet og får oprettet en konto. Benytter I mobilepay skal I huske og sende
    kvittering til jeres børns mobiltelefon, så de kan vise den i Blækken.
  • Panteregler: Når man i klubben skal låne bolde, skateboard, PlayStation spil, højtaler, Chilleren,
    brætspil m.m. skal man pante. Dette gør man ved at give sin mobil, sygesikringskort, Rejsekort,
    nøgle eller iPod til den voksne der sidder i blækken. Når man afleverer den ting man har lånt, får
    man sine ting retur.
  • Computerregler: Der vil i opstartsperioden være en voksen tilstede i computerrummet. Vi har
    besluttet at Jeres børn i opstartsperioden og frem til maj 2018, ikke må spille Counterstrike, da spillet
    er kategoriseret som +16 spil. Jeg vil understrege at vi ikke afsætter ressourcer til at kontrollere at
    jeres børn ikke spiller spillet i dagligdagen. Vi informerer Jeres børn på det første medlemsmøde om
    hvilke spil de må spille og yderligere opsættes deres ”spil konto” uden Counterstrike spillet. I må
    meget gerne snakke med jeres børn om beslutningen og bakke op omkring det. De øvrige spil
    vurderer vi at jeres børn godt kan spille. I kan læse mere om vores PC spil politik på klubbens
    hjemmeside ved at klikke her.

Vi vil som opstart holde 4 medlemsmøder, her vil vi introducerer regler, rammer, info omkring klubben og vi
opfodrer til at I minder jeres børn om at deltage på disse møder. Da det vil hjælpe dem til en mere sikker og
tryg hverdag på klubben.


I januar 2019, vil vi holde forældre/medlems samtaler. Her vil I få muligheden for at møde to af klubbens
pædagoger til en 20 min. samtale. Vi vil I samarbejde med jer forældre og barnet selv, snakke om opstarten i
klubben, trivsel og ønsker for videre færden i klubben. Her vil blive sendt yderlige information ud efter
sommerferien.


Vigtige datoer:

  • Medlemsmøder for 3. årgang: Tidspunkt og dato vil fremgå i Tabulex.
  • Forældremøde for forældre, børn og søskende. Med gratis mad og info. Tilmelding sker på
    Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  : d. 12 juni 17.30-20.00. Husk og skriv hvor mange i kommer.
  • 4. klasses fest 21. september 18.00-21.00. Tilmelding vil fremgå i Tabulex
  • Forældre/medlemssamtaler: Januar 2019. Tilmelding vil blive sendt ud via klubbladet.


Vi glæder os meget til at modtage jeres børn og skulle I have yderligere spørgsmål er I velkommen til at
kontakte os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  eller 38 21 10 80.


Mange hilsner


Michael Vork                                                 Maria Schneider og Ayse Akgul

Klubleder                                                     Ansvarlige pædagoger for SFO – Klubovergang

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.                            Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  og Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Fritids- junior- og ungdomsklubben FILIPPA - Filippavej 5 - 1928 Frederiksberg C 
Telefon: 38 21 10 80 - E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.